Actie komt heel goed op gang - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Ada Vliet - WaarBenJij.nu Actie komt heel goed op gang - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Ada Vliet - WaarBenJij.nu

Actie komt heel goed op gang

Blijf op de hoogte en volg Ada

02 Augustus 2012 | Nederland, Moordrecht

Beste mensen,

Soms ben je sprakeloos en zit je met je mond vol tanden, zoals Joke en ik vanmorgen deden toen we de tussenbalans opmaakten van alles tot nu toe.

Allereerst hebben we al enorm veel bedrijfsstickers, zoals je op de foto van de bus kan zien en om half elf kwam er een telefoontje van nog een, waarmee we al ruim over de 1.000 euro zitten alleen daarvan.

Ook kwam gisteren de rekening van de reparaties, APK keuring en overschrijven op naam van de stichting en toen bleek dat Ad niets in rekening brengt voor het vele werk wat hij er aan gedaan heeft. Sinds gisteren is de Stichting Nalaikh Mongolië dus de trotse eigenaar van een goedgekeurde rolstoelbus en het gaat maar door, want de eerste maand verzekering is ook gedoneerd.

Losse donaties stromen ook binnen, ruim 500 Euro tot nu toe en dan al die gratis prijsjes die we gedurende de actie verloten of in de grabbelton kunnen stoppen. Hartverwarmend.

Omdat we ook heel veel spullen, zoals rolstoelen, matrassen, kussentjes, onderdelen, en ik weet niet wat al hebben gekregen heb ik mijn Mongoolse vriend Enkhtuvshin gemaild wat de kosten precies zijn van een verhoogde en mogelijk een langere container. Dat weet ik nog steeds niet precies, want hij schreef dat hij in elk geval tegen zeer gereduceerd tarief zal werken, maar ook gaat kijken of de spullen die niet in "onze container" kunnen in andere containers erbij kunnen, zodat we geen lange verhoogde nodig hebben. Bovendien gaat hij in Mongolië de kranten benaderen over onze actie.

Morgen komt er een artikel in het AD groene hart editie, dus als je die krant hebt lees je het weer eens van een andere kant.

Tot slot ons proefballonnetje gisteren op het parkeerterrein van de GAMMA in Gouda.

Om 15.30 arriveerden we en de waarnemend manager gaf ons direct een plaatsje bij de ingang en lekker opvallende shirts te leen. Achter op het parkeerterrein, maar duidelijk zichtbaar vanaf de ingang stond Aard met de bus en de mogelijkheid voor klanten om aan het wedstrijdje "roltoelrijden appeltje eitje" mee te doen. Dat liep niet zo storm, omdat de meeste mensen even snel iets wilden kopen, vaak alleen kwamen. Daarvan hebben we geleerd, dat je deze wedstrijd echt alleen kan uitzetten op plaatsen waar mensen relaxen en die komen er nog plenty. De plek bij de ingang was wel een hele goede. Veel mensen doneerden of kochten lootjes voor de ballonvaart, enkele dingetjes verkocht en de meeste kinderen die langskwamen mochten ook grabbelen. Hoe leg je het principe van een grabbelton uit in het Marokaans? Joke kan dat en onder grote hilariteit werd onze volkssport uitgeoefend. Vraag me af of we ook stoelendans moeten introduceren?

Om 18.30 reden we weer ingepakt weg, net voor die vreeselijke onweersbui en vanmorgen bleek dat 2.30 uur actie voeren niet alleen heel leuke reacties had opgeleverd, maar ook nog eens 130 Euro. Super toch?

Van zondag tot en met donderdag rijden we in shirtjes van KIM racing team, wat natuurlijk precies weer geeft wat we gaan doen,ahum, en shirtjes van de Anne-Marie en Jan Doove foundation, die (snap nooit hoe dingen toevallig bij elkaar komen?) in o.a. Mongolië een studiefonds beschikbaar stellen om voormalige straatkinderen de kans op vervolgonderwijs te bieden.

Vanavond gaan we naar een bijeenkomst van de echtparen die bezig zijn een 40 foot container te laden met vooral bedden, bedden en bedden, naast allerlei andere dingen waar het ziekenhuis in Nalaikh om zit te springen. Ook in die actie is ineens een versnelling gekomen omdat Catherin, verpleegster bij de Mongol Challange 2011 belde dat ze ziekenhuis bedden heeft; yes!

De zon is net ook buiten doorgebroken en daar ga ik even lekker van genieten, terwijl zus Joke nog weer op pad is gegaan. Die loopt op die speciale batterijtjes, die ik er 's avonds uithaal en waarvan ik de reserves in mijn zak heb., want anders...

groetjes Joke en Ada

  • 21 Mei 2013 - 18:16

    Haitze:

    veel succes Ada / Joke met jullie goede werk.
    zodra ik in de positie ben, zal ik jullie steunen. Met vr gr, Haitze M

  • 21 Mei 2013 - 18:17

    Serena:

    wat een geweldige actie.....ga zo door.
    groetjes serena van Deventer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben een inmiddels flex-pensioener werkend in Mongolia om de gezondheidszorg te verbeteren, waarbij ik me de laatste jaren voornamelijk richt op de sociale gezondheidszorg en preventie. Werk voor 3 Nationale organizaties voor mensen met een handicap om deze organizaties te versterken en onafhankelijker te maken van donaties en project gelden. Doe af en toe een klusje voor organizaties diezich inzetten voor andere kwetsbare groepen in de samenleving, zoals heel arme families, ex gedetineerden, ex alcoholisten, etc. Mijn opleiding en ervaring liggen op het vlak van HRM en organizatie ontwikkeling.

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 99532

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

12 Juni 2006 - 17 Mei 2013

Mongolia

Landen bezocht: