Verslag woendag - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Ada Vliet - WaarBenJij.nu Verslag woendag - Reisverslag uit Meppel, Nederland van Ada Vliet - WaarBenJij.nu

Verslag woendag

Blijf op de hoogte en volg Ada

09 Augustus 2012 | Nederland, Meppel

Goede morgen

Donderdag ochtend vroeg: even een verslagje van gisteren de woensdag (dijkjesdag).

Ik (Joke) zit nu met de ochtenddauw nog op de tafel en een heerlijk zonnige lucht gauw nog even een kort berichtje te typen.

Gisteren was is een soort tussen dag geworden uiteindelijk: we konden pas wat laat vanuit Elburg vertrekken: eerst door Elburg heen gereden, waarbij ik door een oude vesting gereden ben met de rolstoel en Ada en Aad met de bus erom heen. Geheel nieuwe ervaring als rijder in een rolstoel, de keien van vroeger waar gemakkelijk 1 van de vier wielen inpast en buiten dat je dan veel op de grond let, moet je natuurlijk ook alle mensen boven je (want zo voelt dat als je zit) goed om je heen in de gaten houden zodat je niemand aanrijdt.
Gelukkig stond ons trouwe busje aan het einde weer dapper te wachten, ondanks dat het geen nieuwe bus meer is en toch op leeftijd, houdt zij (het busje) zich heel dapper en blijkt dus een zeer betrouwbaar geriefelijk vervoersmiddel te zijn, waar de mensen daar zeker heel blij mee zullen zijn.

Gisteren was ik er zeker blij mee, want we zouden proberen in omgeving Kampen, Genemuiden op weg naar Meppel wat wegen te vinden, waar weer veilig kilometers gereden konden worden en zoveel mogelijk met een gradenhoek weg van onder de 10 graden. Het laatste is dus bijna niet mogelijk in die omgeving. Dijkjes, dijkjes dijkjes, alles natuurlijk afwaterend (logisch, nooit van te voren bij nagedacht) en ook nog mooie boerderij opritten: stijl omhoog, stijl naar beneden. Dan rij je dus kilometers duwend met 1 arm en met de andere hand remmend op het wiel: slopend!! Net of je geen meter voorruit kwam. En dan toch maar weer bellen: Ome Aad, kan je me alsjeblieft ophalen, dit is echt geen doen? En daar stonden dan mijn drie beste lotgenoten in dit wilde avontuur wat ik ongeveer een maand bedacht had (Aad-zus, Ome Aad-buschauffer en ons busje met aanmoedigingswolkjes die ik vanuit de verte al goed kon herkennen).

In de omgeving van Staphorst, de Wijk (onder Meppel) vonden we uiteindelijk een goede route en jawel deze dag hebben we net even boven 15 kilometer gehaald!

’s Avonds stonden we op de camping “de Havixhorst”, een hele gemoedelijke mooie camping, waar we ook weer warm en vriendelijk werden ontvangen. Ook hier hebben veel mensen ons weer gesteund met onze aktie. Omdat het niet een heel grote camping was, waren we wat vroeger klaar met het rondlopen door Ada (die dan verteld waar we mee bezig zijn) en de spelletjes en verkoop bij de bus en konden we eindelijk een avond vroeg in een heerlijk avondzonnetje nog even bij komen en zelf een potje yatzee spelen voor ontspanning.

De bus staat inmiddels al weer gereed om langs het ABC verzorgingstehuis te gaan in Meppel en voor de rest van de route richting finish.

Op naar de laatste kilometers!

Aad, Ada en Joke

• 21 Mei 2013 - 18:28

Cees Molenaar:

Hallo luitjes, mooie actie zo te zien best wel zwaar dus en succes gewenst

Ada

Ik ben een inmiddels flex-pensioener werkend in Mongolia om de gezondheidszorg te verbeteren, waarbij ik me de laatste jaren voornamelijk richt op de sociale gezondheidszorg en preventie. Werk voor 3 Nationale organizaties voor mensen met een handicap om deze organizaties te versterken en onafhankelijker te maken van donaties en project gelden. Doe af en toe een klusje voor organizaties diezich inzetten voor andere kwetsbare groepen in de samenleving, zoals heel arme families, ex gedetineerden, ex alcoholisten, etc. Mijn opleiding en ervaring liggen op het vlak van HRM en organizatie ontwikkeling.

Actief sinds 17 Mei 2013