Oproep voor Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ada Vliet - WaarBenJij.nu Oproep voor Mongolie - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Ada Vliet - WaarBenJij.nu

Oproep voor Mongolie

Blijf op de hoogte en volg Ada

13 December 2011 | Mongolië, Ulaanbaatar

Lieve allemaal,

VSO bouwt haar werk in Mongolie af, omdat Mongolie niet langer gezien wordt als een ontwikkelingsland, maar de groep armen groeit en wordt in verhouding steeds armer, omdat de prijzen van alles stijgen.

Ik werk voor de organizaties die steun meer dan ooit nodig hebben, al doe ik dat via mijn flex-pensioen (lang leve nederland)en wordt ik niet meer betaald via VSO voor mijn werk. Geen probleem, ik kan doorleven zoals in de afgelopen 5 jaar.

Het ziekenhuis wil graag dat ik parttime blijf werken en dat doe ik ook, want zij zijn mijn eerste familie in Mongolie.

De federatie van de blinden willen graag dat ik voor ze blijf werken en dat doe ik ook, want zij zijn mijn 2e familie in Mongolie.

De federatie van de doven heeft gevraagd of ik hen s.v.p. wil helpen en als ik tijd heb doe ik dat ook, want zij zijn de zwakste organisatie hier, met geen office, geen website, een bestuur dat de afgelopen jaren de zaak hebben versloft en een nieuw bestuur dat er de schouders onder wil zetten; wat wil je meer?

De NGO in Nalaikh die honderden erg arme families helpt met projecten om het gezins inkomen te vergroten bijf ik natuurlijk ook steunen.

En dan de rolstoelgebruikers. Die moeten taxies nemen om ergens te komen. Inkomen van hen is rond de 54.000 tugrug en een taxi kost 5.000 tot 10.000 tugrug per keer. Jullie snappen dat deze mensen alleen als het echt nodig is de deur uit gaan. Mijn zusje en ik hebben via via de hand weten te leggen op een bus voor rolstoelgebruikers. Die willen we naar Mongolie rijden komende zomer. Dan kan een vrijwilliger mensen ophalen tegen kostprijs en kunnen mensen ook naar en locatie om te werken en hun inkomen te vergroten. Maar we hebben diesel centjes nodig. Wij betalen onze eigen kosten, don't worry. Maar we hebben echt extra geld nodig om die bus er ook te krijgen.

De stichting Nalaikh Mongolie steunt ons. Deze stichting is 4 jaar geleden opgericht en heeft ook de Anbi status, wat inhoudt dat donaties aftrekbaar zijn.

Willen jullie me helpen deze droom waar te maken?

De stichting staat ingeschreven bij de kvk onder nr. 01126545 en mijn zus is contact persoon onder email adres jvanvl@hotmil.com. Zij kan alle info geven die nodig is.

Ga onderstussen verder met al die andere projecten. Een groep mensen uit Nederland heeft geld gegeven voor apparatuur voor de kinderafdeling en die kwam 's morgens terwijl er 's middags een prematuurtje werd geboren, die het zonder die apparatuur niet had gered.

Zo veel om dankbaar voor te zijn! Geniet van alles wat we hier kunnen breiken en van alle steun die ik uit Nederland krijg. Dank allemaal.

Liefs Ada

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ada

Ik ben een inmiddels flex-pensioener werkend in Mongolia om de gezondheidszorg te verbeteren, waarbij ik me de laatste jaren voornamelijk richt op de sociale gezondheidszorg en preventie. Werk voor 3 Nationale organizaties voor mensen met een handicap om deze organizaties te versterken en onafhankelijker te maken van donaties en project gelden. Doe af en toe een klusje voor organizaties diezich inzetten voor andere kwetsbare groepen in de samenleving, zoals heel arme families, ex gedetineerden, ex alcoholisten, etc. Mijn opleiding en ervaring liggen op het vlak van HRM en organizatie ontwikkeling.

Actief sinds 17 Mei 2013
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 99530

Voorgaande reizen:

17 Mei 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

12 Juni 2006 - 17 Mei 2013

Mongolia

Landen bezocht: