De tussenstand - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Ada Vliet - WaarBenJij.nu De tussenstand - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Ada Vliet - WaarBenJij.nu

De tussenstand

Blijf op de hoogte en volg Ada

17 Augustus 2012 | Nederland, Moordrecht

Lieve vrienden,

De omgekeerde wereld: een normaal mens komt helemaal bij in de vakantie, wij komen misschien straks weer een beetje bij van alle hektiek als we aan het werk zijn. Maar het heeft allemaal zeker de moeite geloond!

Na alles berekend en nageteld te hebben komen we op de volgende tussenstand: € 3.976,17 aan inkomsten en bedroegen de kosten: € 425,00

De rolstoelbus werd in september 2011 gekocht door de stichting, mogelijk gemaakt doordat de eigenaar hem zonder winst aan ons wilde door verkopen en het bedrijf Opper- en Opruimbedrijf KIM het aankoopbedrag doneerde. Onze garagevriend Ad van der Spek heeft de kosten voor de arbeidsuren die nodig waren om de bus rijklaar te maken volledig gedoneerd.

In december hebben we twee kleine inzamel-akties gehouden met als opbrengst € 130,60.

De aktie op straat, onderweg en op de campings heeft € 2.116,17 opgebracht, aan donaties op de stichting rekening werd tot nu toe € 850,00 ontvangen. Daarnaast zijn bedrijfstickers verkocht voor € 880,00 tot nu toe.

De totale kosten van de akties bedragen € 425,00 bestaande uit diesel en telefoonkosten,
verzekering van de bus voor twee maanden, de aanschaf van stichting pennen voor de verkoop en diverse kantoorartikelen voor de produktie van folders, aktiviteiten sheets e.d.

Veel dingen als prijzen en prijsjes, het spandoek bij de bus en de stichting en MNAWU logo stickers op de bus, alsmede de overnachtingen op de campings werden aan ons geschonken.
Overige kosten voor en tijdens het verblijf deze dagen hebben we zelf betaald.

Na dit zakelijke overzicht wat we niemand willen onthouden, omdat de stichting graag transparant en helder wil zijn, hebben we ook nog een andere belofte na te komen: De Prijswinnaars van de wolkjes wedstrijd en de lootjes verkoop.

Het winnende tekstwolkje had als opschrift: 2 meiden hoe dol, gingen met een rolstoel aan de rol. Geschreven door Marie Punt uit Diever.

Lootjes verkoop voor de Balonvaart in regio Gouda/Moordrecht en onderweg op onze route: De hoofdprijs (Balonvaart voor 1 persoon) is lootje nr.: 236 Blauw, gewonnen door Ankie van Zijp te Den Haag.
De troostprijzen, cadeaubonnen van Karwei en Intratuin gingen naar Meneer Slamy uit Gouda met lotnr. 109 geel en Mevrouw Gerda uit Den Haag met lotnr. 75 blauw.

Voor de regio Overijssel/Friesland/Drente was een aparte verloting met als hoofdprijs een rondvaart gedurende de Sneekweek en die werd gewonnen door Martijn Wiltinge uit Dieverbrug.

Over de kilometers die door Joke zijn afgelegd, ik had mijn leesbril op moeten zetten, heb ik een enorme blunder begaan. Gelukkig was ze te moe om me naar de hals te vliegen, want het was geen 40 kilometer maar 52,040 kilometer. Iedereen die weleens in een rolstoel rijdt weet dat dit een aanzienlijk verschil is en als je weet wat voor omstandigheden we hebben gehad (veel regen, veel onbegaanbare paden, ’s avonds tot laat spelletjes met de kinderen, in storm een tentje opzetten en in de stortregen afbreken, enz. enz.) dit het maximum wat eruit te halen was.

Twee dingen willen we nog kwijt. Het eerste is dat we het overweldigend vonden hoe mensen reageerden. De belangstelling voor de problemen die rolstoelgebruikers hebben in Mongolië, de gulheid die we hebben ervaren terwijl het voor iedereen hier in Nederland ook niet even makkelijk is in deze tijd, de wens van ouders om deze gelegenheid aan te grijpen om hun kinderen te laten begrijpen hoe het is als je niet kunt lopen en al die leuke reakties en gesprekken die we onderweg hebben gekregen en gevoerd. Nederland bedankt!

Last but not least willen we Aad bedanken. Begin juli vroegen we hem of hij onze chauffeur wilde zijn en hij zei direct ja, maar hij was veel meer dan onze chauffeur en niet alleen omdat hij de vrolijke noot onderweg was. Aad bleek een superopa die vanuit zijn ervaring de kinderen bij de bus op een heel speelse en natuurlijke manier vertelde over zijn ervaringen met mensen met een handicap. Zonder Aad hadden we dit nooit gered.

Ook al zitten we weer op camp base en heel gelukkig met dit resultaat, we zijn er nog niet en daarom willen we jullie vragen om te helpen de laatste kilometers naar Mongolië het benodigde geld in te zamelen. Collecte op je werk? Een evenement in je buurt? Een mogelijke sponsor? Een idee wat de Stichting kan oppakken? Een ??????. Wij hebben gemerkt dat 10 dubbeltjes ook een Euro is en veel mensen dachten dat we daar niet blij mee zouden zijn, maar we waren het wel en zie het resultaat . Het gaat niet om groot, vele handen maken licht werk.

Eind september hopen we weer een stukje verder richting Mongolië te zijn en zullen daarover verslag uitbrengen.

Ada en Joke van Vliet.

Ada

Ik ben een inmiddels flex-pensioener werkend in Mongolia om de gezondheidszorg te verbeteren, waarbij ik me de laatste jaren voornamelijk richt op de sociale gezondheidszorg en preventie. Werk voor 3 Nationale organizaties voor mensen met een handicap om deze organizaties te versterken en onafhankelijker te maken van donaties en project gelden. Doe af en toe een klusje voor organizaties diezich inzetten voor andere kwetsbare groepen in de samenleving, zoals heel arme families, ex gedetineerden, ex alcoholisten, etc. Mijn opleiding en ervaring liggen op het vlak van HRM en organizatie ontwikkeling.

Actief sinds 17 Mei 2013